با گذشت زمان خدمات پیشرفته تر می شوند. در زمان حالشستن موکت نسبت به گذشته بسیار راحت تر شده است. برای مثال قالیشویان جهت شستن موکت ها می توانند به محل مورد نظر بروند. قالی شویان قبل از شروع کار خودشان موکت های مورد نظر را بررسی می کنند تا بهترین روش را بیان شستن موکت های مختلف انتخاب کنند چون نوع الیاف یا به زبان ساده جنس موکت تاثیر بسیاری بر شست و شوی آن و نوع شستن آن دارد. کارشناسان می توانند ویژگی هایی از موکت را که برای آنها اهمیت دارد شناسایی کرده و بهترین روش وبهترین مواد را برای کارشان انتخاب کنند. دستگاه های متفاوتی برای شستن موکت تولید کرده اند که با توجه به شرایط مختلف از دستگاه های مناسب استفاده می شود.

روش های موکت شویی:

  • شستن موکت با بخارشور
    بخار شور یکی از بهترین روشها است که در این دستگاه آبی که در مخزن قرار دارد توسط دستگاه بویلر بخار می شود و بعد از آن بخار تولید شده با فشار خیلی بالایی بر روی موکت اسپری می شود. و هنگام مکش نیز آب کثیف تولید شده به مخزن آب کثیف انتقال داده می شود.
  • موکت شوی برسی
    این دستگاه مواد شوینده و آب را درون مخزنی مخلوط می کند و سپس این مخلوط تولید شده را به روی موکت پاشیده و به وسیله برس مخصوص ساییده می شود. در آخرین مرحله آب کثیف تولید شده با استفاده از دستگاه مکش جمع آوری می شود.
  • اسپری مکش موکت شویی
    در این دستگاه نیز ابتدا مواد شوینده با آب مخلوط شده و به روی موکت مورد نظر پاشیده می شود و چرک ها و کثیفی های موکت در این مخلوط حل می شوند و باز هم توسط دستگاه مکنده آب کثیف ب داخل مخزن آب کثیف دستگاه انتقال می یابد البته در این روش همزمان با شستن موکت عمل خشک کردن آن نیز انجام می گیرد.
  • دستگاه پولیشر
    این دستگاه توانایی شست و شو و برس زدن موکت را دارد اما فرایند خشک کردن موکت توسط دستگاه دیگری به نام جاروبرقی صنعتی انجام می شود

موکت شویی ماشینی و غیر ماشینی

به دو نوع ماشینی و غیر ماشینی انجام می شود. شستن موکت به روش ماشینی با شستن موکت به روش غیر ماشینی تفاوت های زیادی باهم دارند و کیفیت کار نیز اختلاف چشمگیری در این دو نوع موکت شویی قابل مشاهده می باشد. این نوع ها عبارت اند از:

ماشینی

موکت شویی ماشینی بسیار تخصصی تر انجام می شود و در این روش از مواد مخصوص استفاده می کنند. ماشین های شستن موکت نیز تخصصی و مکانیزه می باشند. بهترین کیفیت مربوط به این روش می باشد. در صرف زمان نیز صرفه جویی بیشتری انجام می گیرد.

غیر ماشینی

چون در این روش از ماشین های تخصصی و مکانیزه استفاده نمی شود، کیفیت کار نیز نسبت به روش ماشینی کمتر خواهد بود. در این روش چون کار به صورت دستی انجام می شود به دلیل اینکه کیفیت کار زیاد افت نداشته باشد از روش لکه بری استفاده می شود. زمان زیادی صرف می شود و همچنین مصرف آب و مواد شوینده نیز بیشتر می باشد.

برای استفاده از خدمات میتوانید با لمس قسمت ابی رنگ وارد سایت موکت شویی گردید